lördag 28 april 2012

Virkade mini-converse

Finns det nåt sötare än virkade converse till bäbisar??? Tror inte det.... Jag har testat väldigt många olika mönster innan jag hittade detta, som jag tycker är det bästa! Det är svarta fårets mönster och jag har även använt deras garn "Tilda", samt virkat med virknål 3mm.
En sko tar inte lång tid att virka, vilket är väldigt kulit! Men sen är det lite småtillbehör som är lite pilligt och tar längre tid. Men lätt värt det! Jag har virkat i två olika storlekar, ett par för 0-3 månaders bebisar och ett par för 3-6 månaders bebisar. Ska även virka i fler färger och i fler storlekar (finns två större storlekar också.)...Har bara så mkt annat jag virkar och stickar på just nu, därför blir inte mkt färdigt! Men här är iaf två par skor klara:

De minsta skorna (för 0-3mån) blir sulan ca 6cm lång på.

De näst minsta skorna (3-6 mån) blir sulan ca 7 cm lång på.



2 kommentarer:

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...