söndag 22 juli 2012

Babywrap

Nästa stickprojekt är nu klart (ja, okej det var klart för ett bra tag sen, men jag är lite seg med kameran...)!
Blev jättenöjd, väldigt goa färger ihop. Den är stickad i Drops Eskimo, efter ett mönster ur "Sticka till babyn" av Nina Sagulin (samma bok som fårfällen kommer från). Ett tips om du ska sticka babywrapen eller fårskinnsfällen är att köpa mer garn än vad som står, för det räcker inte. Det bästa är ju att köpa allt garn direkt, så man får samma färgbad, men jag tror inte man tänker på det varken i min wrap eller fårskinnsfäll. Men det är lite retligt när det tar slut! Till wrapen använde jag 2 extra nystan av det grå garnet, och till fårskinnsfällen köpte jag 1 extra nystan grått och det räckte precis (typ 10 cm kvar!!).
Om 14 veckor är det beräknat att vårt mirakel ska dimpa ner, så då någon gång får jag testa wrapen, och se om den är omtyckt av pyret med!

Helt stängd.

Lite öppen

Helt öppen, färdig att lägga bebis i och wrappa in!

1 kommentar:

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...