torsdag 13 oktober 2011

Färg-lek!

När jag gör kort är det kaos på skrivbordet. Jag ska testa olika färgkombinationer med papprena o.s.v. Det ligger grejjer precis överallt! Så jag blev lite smått lyrisk när jag såg denna "color play flip book". Jag ville genast ha en egen! Så jag har nu arbetat fram denna färg-lek-boken, där jag har med alla färger i många olika nyanser, så jag lätt kan se färger, och hur de passar ihop. Dessutom fick jag tillfälle att använda min BIA-maskin igen! Superduperbra!



 Jag använde mig av 7,5" * 5" - cover i plexiglas. Sedan skar jag till pappren i alla färger i storleken 18,6cm * 12,2cm och gjorde hål med BIA:n. När hålen var gjorda skar jag alla färgbitar i tre delar, varje del blev då 6,2cm * 12,2cm. Sedan var det bara att montera ihop alla papper i den ordning du vill ha dem och sätta ihop alltihopa med owire i BIA:n. Ett lite småpilligt jobb, men bra blidde det.

2 kommentarer:

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...