måndag 28 september 2009

Vindsfynd

De flesta har nog gjort något fynd på loppis/secondhand. Så även jag. Men jag har aldrig förr hittat fynd på vinden! Inför flytten ska vi rensa rejält, och började med detta i helgen. Vind och källarförråd är prio ett. Massa "allt-möjligt-som-kan-vara-bra-att-ha-brötes-lådor" bars ner och kollades igenom. Självklart går det mesta att sälja/slänga. Ska ställa oss på någon loppis hade vi tänkt. Men det roligaste med detta röjandet är att man inte har sett alla saker min kära sambo har samlat på sig under åren. Då vi flyttade hit rensade vi inte hans vind nå vidare, vi flyttade mest den från den gamla till nya vinden bara. Därför hittade jag lite fynd i hans lådor :)

Mitt favoritfynd, som Samuel tyckte vi kunde sälja.
NÄHÄ!
Det här ska sparas!

En supersöt skål.



Vem kunde ana att Samuel
hade gjort en liten servis?
Den sparas!
Här är ett ölstop.

3 kommentarer:

  1. Va duktiga ni är som börjar röja nu. Fina saker! Blev det mycket till loppis/slänga eller va det svårt att kasta?? Tycker det är himla svårt o slänga grejer ofta... Ha de så gott!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är väl inget o spara på, och det tar ju sin tid ändå... Än sålänge har vi tre flyttlådor och en liten låda som ska till loppis. Så det går ändå ganska bra o röja tycker jag...

    SvaraRadera
  3. Ni gör rätt i o börja i tid. Oftast tänker man att man inte har så mycket men det har man ;) Om man inte hinner med loppis kan man alltid lämna in på Erikshjälpen :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...