lördag 27 februari 2010

Gör om dina brads

Hade man haft obegränsat med pengar hade man velat ha allt scrapmaterial i alla tänkbara färger... Men det har man ju inte, så då kan man improvisera lite för att få fram material som passar just det man skapar.

Jag hade massa silvriga minibrads, som jag tänkte göra om lite:


1. Plocka fram några brads du vill göra om.


2. Doppa med hjälp av en pincett, bradens
huvud i embossingstämpeldynan.





3. Doppa sedan i embossingpulver.




4. Och värm med värmepistol.



Så här kan de bli. De rödprickiga fick jag
fram genom att först embossa vitt, och sedan
lägga på lite rött pulver. Innan jag embossade för
andra gången blåste jag försiktigt, så endast
lite småfläckar av rött pulver fanns kvar. Då
blire så här prickigt...


2 kommentarer:

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...