söndag 27 mars 2011

Mini-drivhus

Solen tittar fram och snart kommer det säkert bara smälla till och så är våren här! I fredags vart jag och köpte massa jord till trädgårdslandet, så jag kan fräscha upp det lite. Köpte även ett mini-drivhus, där jag försått pärltomater, vit stockros, stäpplök och borstnejlika. I år vill jag vara ute i lite bättre tid, eftersom tomatisarna aldrig hann bli mogna. Dessutom sådde jag bara två frön i varje minikruka, istället för en hel skiva. Hoppas på att det blir bra! Jag har även köpt årets sättpotatisar, i år blev det sorten: "Maria", en fast gul och tidig potatissort. Potatisarna ligger just nu och förgror i fönstret. Så här ser det ut:

Mini-drivhus

Tomater, stockros, stäpplök och borstnejlika

Gro nu då!


1 kommentar:

  1. Ordning o reda! :) Jag vill också, får se om det blir nåt gjort idag kanske.
    Hoppas vi får följa utvecklingen här på bloggen!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...