måndag 4 april 2011

Växthus!!

Riktiga växthus är en dyr historia. Men jag saknade verkligen ett förra sommaren! Det blev en kompromiss: ett växthus i plast (en mycket billig historia, och flyttvänlig när vi någon gång i framtiden flyttar till hus)!

Växthus i med metallstomme och plastöverdrag.
Planterade om smultronplantor som jag rev upp förra
sommaren och ställde in dem i växthuset.
Än så länge vågar jag inte ställa ut något i växthuset (förutom smultronplantorna som ändå stått ute hela vintern) eftersom det är rätt kallt än, och frostnätter. Men våren verkar komma med stormsteg, så det kanske inte tar så lång tid ändå! Har inhandlat lite fler spännande frön, som behöver växthus för att kunna växa. Men det avslöjar jag inte nu va det blir för växter... :P
Nu har äntligen all snö försvunnit från landet med, så jag tog tag i spaden och grävde igenom hela landet *pust och stånk*! Ryggen gick nästan av, så jag nöjer mig där idag. Nästa gång får jag ösa på gödsel och ny jord och gräva igenom en gång till...

Gräveligräv i landet.

Gräveligräv lite till...
Såhär glader är jag för mitt nya "fina" växthus och för
att  våren är här!!

2 kommentarer:

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...