lördag 30 april 2011

Trädgårds-pet

På senaste har det blivit mycket pet i trädgården. Jag har rensat ogräs, gjort land, planterat, sått och grejat... Här kommer lite bilder:
Jag grävde upp landet här, eftersom det var helt
övertaget av en marktäckare. Det gick inte komma åt
jorden alls. Så jag ref upp allt och satte lite nytt!

Planterade varannan daggkåpa och stjärnflocka.

Planterade varannan daggkåpa och stjärnflocka.

I hörnet av landet satte jag en grenig julros,
som blommar med limegröna blommor

Daggkåpa

Stjärnflocka

Jag fick även en bit av mor och fars plymspirea! Den satte jag
i ett hörn av trädgården och på grund av vår ojämna
gräsmatta så fick jag lägga lite stenar runt. Samuel ska
fixa till så de ligger lite bättre sen :P

I ett annat hörn av trädgården tog vi bort sandlådan
och gjorde ett land, där jag planterat lite allt möjligt.


Ormhassel

Purpurlök och stor bollök

1 kommentar:

  1. Va du fixar o grejar!! Blir toppenfint. Hoppas på fler bilder när det växer!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...