torsdag 19 maj 2011

Örter

I helgen planterade jag ut lite örter i pallkragen. Eftersom frostnätter fortfarande kan komma så har jag en dubbelvikt fiberduk över än så länge. Jag köpte tre plantor: gräslök, persilja och oregano. Sedan har jag drivit upp basilika och sesam, som nu är riktigt fina!!

Sesam, gräslök, persilja, oregano och basilika

Tiden springer iväg, och hinner nästan inte med någonting känns det som. Men här kommer iaf en liten uppdatering av trädgården i övrigt:

Potatisen har vaknat!

En till bild på plymspirean som växer för var dag som går.

"Allium hollandicum" är på gång att slå ut!!
"Allium 'mont blanc'" har en liten bit kvar till utslagning.
Jag väntar spänt!


En ny stjärna i rabatten: "Lewisia cotyledon" med en
underbar färg i cerise-orange.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...