söndag 1 maj 2011

Det växer!

Idag var det betydligt kyligare än man är van vid. Katterna bryr sig dock inte om temperaturen och stod vid dörren, jamade och ville gå ut på gården. Snickers vet precis hur man ska öppna en dörr, men han har inte riktigt kraften (än iaf) att dra ner handtaget helt. Vi gick iaf ut en sväng i trädgården och jag passade på att dokumentera hur det växer och knakar där nu!


Titta en sån fin knopp! Här är antingen jättelök (allium "mont blanc")
eller purpurlök (allium hollandicum "purple sensation"). Jag har
ju lyckats blanda ihop dem, så vi får se när knopparna slår ut
vilken som är vilken!

Här kommer också en finfin knopp! Detta är den andra
prydnadslöken, antingen jättelök eller purpurlök alltså.

Ormhasseln har börjat få fina gröna blad med!

Här börjar rudbeckian (Echinacea "Green envy") växa fint med!

Plymspirean jag fick av mor och far börjar bli en riktigt
finer buske nu!

Bus i gräset.

Knopparna bara väntar på att slå ut!

Bus i trädgårdslandet.

2 kommentarer:

  1. Härligt! :)
    Vilken skillnad det var på plymspirean redan.
    Jag har också börjat se små livstecken i min fönsterodling nu, men det är bara lite grann än men det är spännande!
    Va härligt rosa bloggen blev! :)

    SvaraRadera
  2. Hei, og takk for hilsen.
    Herlige tider nå, det spirer og gror og man planter mer og mer, i dag har jeg plantet tre "Sneewittchen" (hvit klaserose og tre "The Fairy" (Rosa mardekkende rose). Ikke nok med det, en veninne kom med en rød rhododendron, "Morning red. Prydeplet mitt er Malus "Royalty".
    Nydelige katter, er det hellig Birma?
    Ha en fortsatt fin veld, klem Laila

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...