torsdag 14 juni 2012

Pippitröja


I februari satte jag igång med ett storprojekt: sticka en pippitröja till mig själv. Under tidens gång trodde jag nog inte att jag skulle bli färdig. Särskilt när det killade i fingrarna för att jag ville starta nya projekt. Men efter Samuels (visserligen ironiska) kommentar: "Den kanske kan bli klar när våra barn blir stora?" bestämde jag mig. Jag skulle bannemig bli klar!! För några dagar sedan, drygt fyra månader senare hänger den där, alldeles färdig! Och den passar (även om den är lite trång nu, så som jag sväller!). När jag återfått min vanliga form igen kommer den nog bli perfekt! Tänk att jag faktiskt bidde färdig!

Pippitröja i ljusgrå och mörkgrå.

Jag hann inte mer än bli klar innan jag startade upp ett nytt projekt.. hihi. Denna gång är det inte till mig, utan till lilla pyret!




1 kommentar:

  1. Wow!Det är ju faktiskt bara fyra-fem månader, tycker det är ganska snabbtstickat! Blev ju sketasnygg!! Gör du en till mig nu med? ;)
    Vad är det du börjat på nu då? Ska i skrivandets stund påbörja mitt nästa projekt. :)
    /frida

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...