fredag 1 juni 2012

Pyret!

För er som inte vet, så har jag en kul nyhet att berätta:

I oktober ska jag och Samuel få bebis!

Det känns jättespännande! Vi längtar sååå mycket efter lilla pyret!  Nu har vi gått 19 fullgångna veckor, vilket innebär att det snart är halvtid (20 v).
I början gick tiden väldigt sakta, både för att det var lite hemligt men mest för att jag mådde så dåligt. Konstant illamående med hulkningar blev till sjukskrivning, först på heltid sedan på halvtid. Nu mår jag mycket bättre och har jobbat heltid i 4 veckor redan...

I onsdags var det dags för det riktiga ultraljudet! I över en halvtimme fick vi se vårt mirakel busa runt i magen! Extra häftigt var att känna fosterrörelser samtidigt som man på skärmen såg att henn rörde sig. Då förstod man att det verkligen var bilder inifrån min "lilla" mage! Allt såg normalt ut med pyret, men jag ska få ett extra ultraljud längre fram för att se så moderkakan flyttat sig (just nu låg den nämligen mitt för där pyret ska komma ut).


Vårt redan så älskade lilla pyre!!!
Här ser man huvudet till vänster och magen till höger
samt en liten arm.

Pyret hade svårt att ligga still och ville inte posa
framför kameran. Men lite bilder fick vi iaf!

Huvudet och ryggraden.

Ryggraden, magen och ett ben.
Såhär såg jag ut förra helgen. Börjar bli lite rund
om maggen.

4 kommentarer:

  1. Så spännande det är! :)

    SvaraRadera
  2. Så det var så, hade hört lite aningar på ryktesväg ;) Grattis!

    SvaraRadera
  3. SÅÅÅÅÅ KUL, Linda! Wiiii!! =)

    SvaraRadera
  4. det var roligt att höra!! fast inte så överraskande :-) ska bli spännande att följa graviditeten :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...