söndag 21 juni 2009

MmMmMmMm

Sommar eller vad??
Idag var jag och Samuel ute och gick runt Rocksjön innan frukost.. Riktigt härligt sommarväder, så vi tänkte äta god frukost ute på ballkongen, men tji fick vi, för där ute var det minsann inte varmt så vi fick gå in igen...
Men jag fick sådan sommarkänsla att jag var tvungen att göra lite mammas citronsaft! Somrigare saft får man leta efter!

2 kilo socker
1 pkt citronsyra
2 citroner
2 liter vatten

Blanda socker och citronsyra i en stor kastrull. Skrubba citronerna väl, skiva och lägg dem över sockeret och citronsyran. Koka upp vattnet i en kastrull och häll över socker, citronsyra och citroner. Rör om lite då och då till saften är helt avsvalnad. Häll på flaskor och njuuuut!

Igår var vi på torpet i Aneby och firade midsommar med Samuels familj. Vi spelade ett spel som jag inte kommer ihåg vad det hette, men det var liknande kubb.. Väldigt roligt iaf, särskilt eftersom jag vann!! Yeuy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...