tisdag 7 juli 2009

Må glasfusingen börja!

JA! Så var det äntligen här! Mitt paket!
För det första så var min efterlängtade art box med, en liten uppgradering från min vanliga butanbrännare!:

Art Box: En liten behållare som sätts i
microvågsugnenoch fungerar där i som en
liten ugn där man kan bränna silverlera
och glasfusa bl.a.


Nu till det mest spännande. Jag ska alltså testa glasfusing och komplettera silverlera med detta. Det är en gammal konst att glasfusa och det går göra allt från stora prydnader till små smycken (som jag ska hålla mig till). Jag har fastnat för de vackra färger och skiftningar glas kan ha. Att dessutom dekorera med lite silver på ett eller annat sätt sätter pricken över i:t.


Skyddsglasögon: Ja, jag vet. Snygg kommer jag
definitivt inte
bli, men det är viktigt att vara rädd
om sina ögon!



Millefioriglas: Nej, det är inte lördagsgodis.
De här vackra små glasbitarna i härliga
färger kan bli häftiga blomliknande mönster.



Dikroiskt glas: Finns i många olika färger och
mönster. Svårt att ta kort och återge färgerna
rätt, de är så otroligt mkt finareän de ser ut
på bilden. Skimrar i olika färger.

Beställde även svart bottenglas, transparent toppglas och lite annat smått och gott... Innan jag ska börja på riktigt måste jag bränna ugnen en gång och testa lite småbitar av glaset för att få lite knas på't... Men det här ska bli spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...