tisdag 27 april 2010

Härlig helg!

Helgen som gick  var såå härlig. På lördagen for jag och sötisen in till stan för att köpa diverse saker till trädgården bl.a. Vi åkte även två vändor med skräp som inte blitt slängt sedan flytten. SKÖNT! Sen byggde vi ihop lite ikeahyllor och ställde in i förråden och fick lite mer ordning iaf...
Vi rensade även mellan plattorna på framsidan. Galet vad ogräs det blir! När jag pillade med det pillade Samuel med familjens gamla moppe! En crescent compact. Kolla vilken snygging som glider runt:
Lägg märke till den läckra hjälmen som vi
köpte på second hand här i Habo för
30 kr! Som hittat!

Jag hittade även lite oväntat rabarber i trädgården!! MUMS! 

Detta lilla land räcker inte till mig.
Jag har tänkt att jag ska gräva ett större
land och odla lite allt möjligt :P

Frida syster tipsade om att man kan odla tomater genom att bara skära skivor av en tomat och lägga i jord. Detta var jag naturligtvis tvungen att testa! Så jag köpte sånna där fräcka ekologiska tomater i olika storlekar/färger/mönster. Såå roliga:





1 kommentar:

  1. Låter härligt! Blir avis på rabarberna! Hoppas det blir nåt av tomaterna :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...