onsdag 6 juli 2011

Tillbaka i vardagslugnet, men en stor smula lyckligare!

Nu är det över tre veckor sedan jag och Samuel sa JA till varandra, och hade vår livs bästa dag! Tiden går så fort! Det är väl först nu jag börjar känna att man kommit in i den vanliga vardagen igen. Men livet har fått en guldkant! Jag kan gå runt och le en hel dag, bara av att tänka på vår fantastiska dag. Dagen blev så lyckad, och jag är så lycklig med Samuel!!

Trädgården har grott på som vanligt. I växthuset händer det grejjer! Physalisen har blommat och kommer nu med frukt! (ingen mogen än dock).


Physalisens blomma
Ser ni physalisen? Detta var den första frukten jag såg.
Numera finns det fullt av dem på alla plantorna! Ska
bli spännande att smaka när de mognar!





Fullt upp hade man veckorna innan bröllopet. Så pass att jag inte tyckte det var lönt att köpa blommor till balkonglådorna... Men nu för en vecka sen eller nåt åkte jag till Backamo och köpte lite blommor, sent om side.... Däremot blev det inga blomlådor, utan lite små planteringar i krukor på uteplatsen istället:


Trädgårdshortensia, julrosor och en
nyplanterad kruka med blomstertobak,
borstnejlikor och grönt.

Betongkrukan fick ny plantering, eftersom
penséerna hade förvuxit sig och såg
tråkiga ut. Här blidde det en blomstertobak
och lite grönt.


Införskaffade även en fin ampel. Här står den fortfarande,
eftersom kedjan var för kort, så den måste förlängas...
Fina illrosa blommor!

En borstnejlika och ljuslyktor på bordet gjorde det lite mer
hemtrevligt!

2 kommentarer:

  1. Va du fixar o grejjar :) å fint blir det juh. Grymt spännande med physalisen!!
    Kramar Frida

    SvaraRadera
  2. Å, ni var så fina, hela bröllopet var så fint!
    Jag börjar ofta gråta lite av rördhet när jag ser era bilder för det äs mkt kärlek, lycka och livslust! Guldkant är förresten ett jättefint uttryck. Tänk att du jobbar med silver (smyckena) och känner guld:D

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...