söndag 21 augusti 2011

Rosa explosion i trädgården!

Mina små grönsaksbäbisar växer på bra tycker jag, nu får vi bara hoppas att det får vara varmt ett tag till, så jag hinner njuta av skörden också :P Det tycker jag jag är värd efter allt pillande med dem! Jag älskar pillandet, men ibland är det bra med växter som bara frodas utan att man gör nåt (typ smultronen!). Nu blommar även många av växterna som jag daltat med sen i februari, så titta och njuuut!

Smultron har det växt hela sommaren, och i stora mängder!

Den största paprikan är ännu för liten för att skördas.

Tomatsorten "Tigerella" ska strax skördas.

Dessa tomater är sådda med frön från pärltomater som
jag köpt i mataffären... Det ser faktiskt lovande ut, som att
det kommer bli pärltomater!

Frökapsel på en vallmo, visst är de fräcka!

Malva i världens snyggaste rosa.


Världens vackraste zinnia "queen red lime", som jag väntat på
i snart  ett år att den ska blomma, blommar nu!! De kommer i
rosa-lime-färgade blommor, men alla blommor ser olika ut,
vilket är sketahäftigt!
En annan zinnia "queen red lime".

Ytterligare två zinnior "queen red lime", med vit blomstertobak
i bakgrunden.

Dahliorna "decorative pink" har bara exploderat,
och de är så fina!

Här är min favorit-dahlia (iaf för i år). Jag satte fyra olika
dahlior i landet och nu börjar de finaste komma, som denna!
Här är "Dutch explosion", en kaktusdahlia.


2 kommentarer:

  1. Vilka underbara färger! Till nästa sommar ska jag också plantera mysiga blommor och växter i vår trädgård. Syns imorgon!
    Kram Emelie

    SvaraRadera
  2. Härligt! Gött o kunna skörda o äta sen med juh!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...