måndag 1 augusti 2011

Blommigt

Min make (häftigt att säga!) är nu hemma från fiskeresan, vilket är skönt! Tyvärr har jag inte kunnat använda kameran nu heller eftersom vi (troligtvis jag) har slarvat bort laddaren i stöket här hemma... Men men, nån gång hittar man väl den :P
Därför får det bli en kort uppdatering av trädgården i form av bilder, tagna av mobilen:



Tomaterna kämpar på!

Osäker på vilken blomma detta är, eftersom mina namn-
markeringar regnat bort!!

Solros "Jade" var det, och inte alls "Moulin Rouge" som jag
skrev en annan gång.

Har nu smakat min första physalis, och den var MUMS!

Paprikaplantorna har nu blommat, så nu väntar jag på
frukterna.

Den första dahlian är på god väg att slå ut. Här är sorten
"decorative pink", även att jag då tycker den är mer lila (än
så länge iaf).

1 kommentar:

  1. Grymt med physalisen tycker jag!! Mina tomater kämpar också på men är bara tre stycken...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...