fredag 20 september 2013

Martin o Sofie

Den 7 september gifte sig min kusin, och jag blev tillfrågad att göra bröllopskortet från vår släkt.
Först tyckte jag det var helt tokigt kul och satte mig direkt och började spåna... Men ju mer jag spånade desto mer prestationsångest fick jag! Så det var helt enkelt bara att bestämma sig för att köra på min första idé, det blev ett ganska stort kort, lite högre än ett A4, eftersom jag tyckte det passade med stort när det är från en hel släkt! Sen körde jag på enkelt, vitt och svart, glitter och lite färgaccent.
Såhär blidde resultatet:





Kortets utsida. Öppnas på mitten.

Närbild på turturduvorna. Lägg märke till brudslöjan och flugan!


Fick även plats med en fin dikt runt om
kortets insida.

Jag ville gärna få plats med en liten dikt, men på sidorna av kortets insida skulle det sitta pengar, så där kunde jag inte skriva. Därför skrev jag en liten dikt runt om insidans mitt, som en ram!

Steget är taget,
löftet är givet.
Glädje för dagen,
lycka för livet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...