onsdag 21 oktober 2009

ProMarkers

Jag har länge sett att man kan färglägga stämpelmotiv så fint, men aldrig fastnat för det själv.. Kanske delvis för att de flesta använder så ljusa nyanser, och jag är mer för starka färger...

Men blev lite nyfiken för ett tag sen, och tänkte testa. Så jag kollade upp vilka sorters pennor man skulle använda, och såg att det var några som hette ProMarkers som var de vanligaste... Det ironiska med detta är att vi för ett tag sedan var i Stockholm på Panduro, och Samuel hade köpt några spritpennor i finfina färger till sin fiskeflugs-pyssel. Tänkte inte mer på det just då, men när jag började titta på hur ProMarkers såg ut, tyckte jag att det var något bekant över dem... Samuel hade alltså köpt ProMarkers till sina fiskeflugor... Äntligen någont som jag också kan ha nytta av! Så jag köpte några fler färger och testade lite :

Grejen med ProMarkers är att man inte ser "tusch-strecken", utan det ser ut som man målat med akvarell lite... Det går enkelt göra skuggningar och ljusningar, vilket ger bilden lite mer liv...

Så Frida, du måste smygtesta Daniels ProMarkers!!

.

3 kommentarer:

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...