söndag 18 oktober 2009

Uppdatering: tvättnötter

Då har jag testilerat mina tvättnötter!

Jag brukar alltid tänka "det här kan inte vara bra för miljön" när jag häller i tvättmedel i tvättmasiknsfacket, så det var med ett lättat hjärta jag pluttade in mina nötter i tvättmaskinen bland tvätten. Det kändes så mycket naturligare.

Det blev alldeles rent och fin! Fick höra av försäljaren att tvätten inte riktigt blir så tipp-topp-mjuk, som man kanske är van vid. Men då jag använde torktumlaren kändes ingen skillnad alls! Kan inte säga att jag kände någon större skillnad på de vanliga plaggen heller. De luktar alldeles rent o gott!! Inga kemikalier eller konstlukter där inte!
Gott samvete när jag äntligen tagit tag i tvätthögen, och lite extra gott samvete när jag iaf inte släppt ut några kemikalier pga tvättning.. ( Nu gäller det väl bara att vänja sig av vid den elslukande torktumlaren)

Köp tvättnötter på http://www.bambubutiken.se/

.

4 kommentarer:

  1. ... testilerat mina tvättnötter ... betyder?...

    SvaraRadera
  2. -ilera är en ändelse jag lägger på verb... fråga mig inte varför.. Det låter roligare med testilerat än testat....

    Ätilera = Äta
    Springilera = Springa
    osv...

    SvaraRadera
  3. jaha o jag som trodde det var roligare än så :p

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...