tisdag 17 november 2009

Svininfluensavaccination


Så har man då tagit den omtalade sprutan. Tips till er som inte gått än: kom inte tidigt!! Vi kom dit vid lite över fem, då var de lååång kö. Tydligen hade folk börjat köa långt innan.


Väl inne efter det långa köandet fick man en nummerlapp och ett ifyllningsformulär. De ropade upp ca tio nummer i taget, som då fick stå i ytterligare en liten kö till en station. Det var där det slog mig: HJÄLP, jag ska ta en spruta! När det var min tur var jag så nära att vända, men man måste tänka på folket omkring en också. Man tar ju inte sprutan bara för sin egen skull som många verkar tro. Först kom ett litet litet stick, o ja tänkte: ooh, va skönt, det gjorde ju inte så ont. Problemet var bara att sköterskan inte injencerat än. Så fick en smärre chock när jag trodde det var över och det brände till i hela muskeln. Där kom vaccinet! Haha. Ja det gjorde ont, och ömmar fortfarande lite. Men så farligt var det inte! Nu är det över iaf. Hoppas på att inte få några symptom imorrn bara. Ska ta en alvedon innan jag nattar.


När vi sen kom ut var det knappt någon kö alls!! Så mitt tips är att inte gå precis när de börjar (men inte för sent heller då man riskerar att vaccinet är slut för dagen).

1 kommentar:

  1. Gah, skönt att ha det gjort iaf, här uppe verkar vi få vänta till början av dec... Hoppas du inte behöver känna av sprutan nåt mer nu!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...