söndag 2 maj 2010

Projekt 2: trädgårdsland!

Ja, idag startade vårt andra projekt i det nya huset: Ett trädgårdsland! Jag hade minsann sett att en granne i bonde12:an hade en jordfräs stående på tomten, så vi gick dit o fick låna den :P Och Samuel har fått slitit när han grävde upp landet. Men nu ser det bra ut, och med lite matjord o gödsel blire nog kanonfinnemang! Efter att jord är ditlagd återstår det bara att så och sätta! Men det får vänta tills det blir lite varmare tror jag...
Men det är på g iaf!

Samuel sliter o tar i för att jag ska få
mitt önskade grönsaksland :P

Äntligen har det kommit upp ett skott
i en av mina tomat-krukor! Fler är på väg!


Rabarberna växer så det knakar!

I det lilla land som var här när vi kom fanns det
inte bara rabarber, utan även några blommor.
Jag vet inte vad det är för nårra, men det ska
bli spännande att se!

1 kommentar:

  1. Vad ni fixar o grejar! Spännande att se hur det blir med landet!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...