onsdag 10 november 2010

Allmän uppdatering

Det är så oootroligt mycket just nu. Jag har inte hunnit blogga någonting!
I helgen kom den första riktiga frosten. Mysigt! Såhär kan en häck se ut klockan tidigt på en härlig lördagsmorgon!:
Herr frost har varit på besök.
 Senare på lördagen följde pappi med oss och hjälpte oss hämta ett lass med ved så vi kan elda lite i vår kamin. Det har ju inte vart så lätt att få tag på ved detta år eftersom alla hamstrat upp dunderlager efter förra årets vinter! Jag trodde nästan hoppet var ute, så fick vi äntligen tag på ved! Kanooooon!

Ca 2,5 kubikmeter ved, redo att eldas!
På söndagen fick jag o Samuel rycket och skulle gå tipspromenaden och bingon som anordnas uppe på gränsen. Gissa vem som fick bingo?? Jo jag! Jag fick välja pris, och valde då en paket med tryfflar. Yummi!

Gör nu mina sista dagar på min sista VFU. Känns tråkigt för att det är så kul, men ändå roligt för snart är jag ute i skolorna på riktigt! C-uppsattsen börjar få en bra form, vi har kommit en bra bit på väg, men det är mycket jobb! Samtidigt är det förberedelserna inför nästa helg som tar det mesta av min tankeverksamhet: julmarknaden på Sägnernas hus i Sandhem.. Börjar bli nervös!!

1 kommentar:

  1. Oj va mycket ved - blir många mysiga brasor!!
    Vilken snygg bild med frosten!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...