fredag 26 november 2010

Snö-lufs

Det bor nog en latmask i oss alla. Jag brukar, när det är bra väder, gå bakvägen genom industriområdet när jag går till och från tåget (och det stannar på Bränninge-sidan).  Efter att det vart så mycket snö har jag tagit den längre vägen runt allt. Men idag var jag lat och ville bara hem. Trodde inte det var såå farligt med snö. Men ack så fel jag hade. Genvägen blev en riktig senväg! Snön var lika djup som mina ben! Var trötter när jag kom hem.. och blöt!. Men kul var det faktiskt. Trillade några gånger och låg o skrattade åt mig själv.. Var det någon som såg mig så hade de nog hemskt kul :P Det bjuder jag på!


Djup snö är kuligt!

Snön är nu över fönstret! Snart ser vi inte ut!

 Nu äre helg och snart dags för det årliga julkorts-pysslet med systrarna ystrarna! Blir även lite kalas för pappi. Skojjig helg! Men nu måste jag återgå till att städa!

1 kommentar:

  1. Oj oj oj så mycket snö ni har! Inte så mycket här uppe även om det nu har kommit en del.

    Blir mysigt med pyssel o kalas!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...