tisdag 20 september 2011

Distress-inks

Idag visar jag ett kort jag gjort nyligen. Mycket kort med motivstämplar nu såklart, när jag övar på mina distresser... Här har jag målat stämpelmotivet "Luna Fairy" från Sweet Pea Stamps:


Jag har maskat med "Luna Fairy" samt en
textbakgrund. Ornamentet på det blå pappret är "Borders and motifes" - Viva decor
och är penslat med perfect pearls (blue patina). Perfect pearls har även använts till fjärilarna
i bakgrunden på det cremevita pappret. Lite gröna bling och band och saken är biff!
Motivet är färglagt med distress-inks. Pärlorna i hennes hår är målade
med silverpenna och jag har även lagt till lite glitter på vingarna.


Det svåraste med distresserna är att hitta rätt nyanser. Nu har jag fler färger än jag hade då jag målade detta motiv. När jag målade detta motiv använde jag mig av svag svag  "tea dye" till håret och skuggade med svag "walnut stain". Hudtonen har jag fått fram med "tea dye" och "tattered rose".  Till hennes kläder och vingarna använde jag "broken china" och fjärilarna är målade i "shabby shutters" och lite "walnut stain".

1 kommentar:

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...