lördag 10 september 2011

Nu kan kylan komma!

Ja, inte för jag vill... Men nu har vi fått hem fyra kubik ved att elda med i vinter, så vi är iaf beredda på kölden nu! Vi vart runt i stan och letade efter något vi kunde få plats med rätt mycket ved i, att ha inne, så det torkar upp ordentligt innan det ska eldas. Vi fann denna låda, superbra! :
Kissarna passar på att leka innan veden ska fyllas på.
Tittut



På second hand hittade jag även inte mindre än TVÅ minidrivhus!! Superduperkulit! Ska pimpa upp dem lite...Antinten bara måla dem vita eller göra decoupage på dem, så de blir fina tills jag ska så frön i vinter sedan!!
Minidrivhus gånger 2




Men jag hoppas som sagt att kylan inte ska komma än, för nu har jag äntligen börjat skörda tomater och jag vill ju kunna hålla på ett tag till! De är sååååå goda!




Tomatsorten "Tigerella"

Jag ska vänta tills paprikorna blir
röda innan jag skördar tror jag...







1 kommentar:

  1. Va härligt!
    Du har ju verkligen gröna fingrar, grym du är! Här ser det ut som om den totala skörden kommer att bli en tomat, heheh

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...