torsdag 29 september 2011

Plommon-marmelutt


Det är superduperbra att ha ett plommonträd på trädgården, för jag älskar plommon! Men det fanns inte en chans att vi skulle lyckas äta upp alla plommon, trots att vi gav bort till höger och vänster... Därför tänkte ja länge att jag skulle testa att göra lite marmelutt. Tyvärr blidde det aldrig av, och jag trodde det hade runnit ut i sanden, tills för exakt en vecka sedan då jag fick rycket!


Och vad vore en pysseltokoman om hon inte tar varje möjligthet att pyssla lite samtidigt:



Det var smidigt att göra marmelutten, mycket smidigare än jag trodde! Det blidde en god marmelutt! Väldigt söt, men det ska väl marmeluttar vara tycker jag. Tack kära mor som ställde upp med småburkar!

2 kommentarer:

  1. Åh va fint det blev!! O säkert gott med! :)

    SvaraRadera
  2. Fint du stylat burkarna :)
    Får du fler ryck så glöm inte att du har en granne med överflöd av barnmatsburkar ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...