måndag 14 juni 2010

Maska stämplar

Här kommer en liten handledning i hur man kan använda sina stämplar ihop för att få mer djup eller variation!
Möjligheterna är oändliga. Man kan maska ihop hur många stämplar som helst, det gäller bara att man håller tungan rätt i mun så man gör i rätt ordning. Man börjar alltid med det motivet som ska vara överst och avslutar sist med det som ska vara underst.

Jag använder mig av Letraset's bleedproof paper och adirondack's stämpeldyna. Detta pappret och stämpeldynan är perfekta när man ska färglägga motivet med promarkers, pappret blöder inte och stämpelfärgen löses inte upp.Sedan har jag valt två stämplar som jag vill maska ihop.


Börja med att stämpla det motivet du vill ha överst på vilket papper som helst.Jag använd ett vanligt skrivarpapper.


Klipp ut motivet så nära och noga det går.


Vänd det utklippta motivet och sätt med hjälp av dubbelhäftande tejp fast en bit post-it lapp
så det "klistriga" kommer uppåt.

Stämpla nu samma motiv på det "finare pappret". Det är detta motivet du sedan kommer måla om så önskas.

Sätt fast det urklippta motivet med post-it lappen på det nystämplade motivet.


Nu är det dags att stämpla med den stämpeln man vill ha bakom den första. I det här fallet är det stolen.

Såhär kommer det se ut när du stämplat färdigt. Nu kommer det finurliga:
Dra bort det urklippta motivet och..


...tadaaa, nu har du en flicka som sitter på en stol!


...


Såhär blev kortet av de maskade stämplarna!



...

Nu är det din tur att testa!
Lycka till!











1 kommentar:

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...