måndag 7 juni 2010

Plantering

I helgen har spaden använts flitigt! Jag har satt de bärbuskar jag köpte för en vecka sedan. Blev läckert:

Här satte jag en krusbärsbuske och två vinbärsbuskar.


Här har vi vinbärsplantorna.

 

Krusbärsbursken bär redan bär! Spännande att smaka sedan!




...


Sedan satte jag fläderbusken i landet jämte ytterdörren. Det tog en hel eftermiddag att gräva igenom denna lilla plätt på grund av busken som står till vänster. Den har ett enormt rotsystem! Vi får väl se om den kan tänka sig lämna lite näring kvar till mina små plantor!

I mitten står fläderbusken, runt om har jag små smultronplantor
och krukorna har jag tomater och basilika.



Fläderblomsbusken har minsann en blomklase iaf! Blir inte mycket
till saft :P


I de största krukorna växer mina inte längre små tomatplantor!
Jag har gallrat och delat på dem lite, ska nog göra ytterligare lite mer
när det tagit sig och blivit kraftigare.


Smultron går alltid hem i trädgården!







1 kommentar:

  1. Oj, va mycket! Ni är väl snart självförsörjande verkar det som! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett avtryck!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...